Photo Albums at WiddlyTinks.com
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

bahagianya menjadi FHWM


oh indah nya kalo aku dapat jadi FHWM (fulltime house wife-mother)
betapa aku impikannya
tapi nak buat cane, tak mampu kan
aku masih berdoa dan berharap yang aku tetap akan jadi jugak surirumah tangga sepenuh masa satu hari nanti hehe

buat masa sekarang ni memang budget takde
nak harapkan laki sorang je keje memang la tak cukup
walaupun gaji aku tak la membantu sangat
lebih belanje dari pendapatan..hahaha
aku kena bayar duit kereta je kot sekarang ni
yang lain2 sume laki aku tanggung
almaklumlah gaji aku ciput

bila pikir2 balik mcm rugi je mcm xbest je beli rumah awal2 ni
da macam terhad plak nak belanja
nak bayar duit umah je da beribu2 lemon oiii..
belum lagi api air astro & segala mak nenek..
dengan harga barang naik lagi..
adoiii..
tp atleast ko untungla jugak muda2 & baru je kawen laki ko da ada umah oiii..
tak bersyukur gamaknya..

bila aku dok berkira-kira...
memang aku pikir nak dok umah je..
tapi bila kenang balik besar gak impactnya kalo tak keje..
mmm simpan je la dulu hasrat tu.
maybe tunggu anak da 3-4 kot baru pertimbangkan balik
uwaa nak beranak cepat2 supaya dapat berhenti cepat
akakakakak..

nak tau kenape??
sebab..cuba bayangkan...
kalo anak 3-4, cost untuk antar anak kat nursery pon mau rm700-900
tu belum masuk susu pampers sume lagi..
so daripada bayar nursery, baik laki aku bagi kat aku duit tu..upah jaga anak
ekekekeke

ok.kalo aku jaga kat umah, dah jimat RM700-900
susu pon jimat sbb ak bole fully bf
sbb memandangkan anak 1st pon susu aku alhamdulillah masih ada sampai sekarang (1 tahun)
so insyAllah ade rezeki jugak untuk anak2 yang lain (confident is a must)
pampers pon insyAllah bole jimat sebab aku bole guna CD (cloth diapers)
pastu percentage nak ajar anak free diapers awal tinggi..
ekekekeke

kalo da tak kerja, kurang la budget aku utk minyak kereta & tol
sbb ak kan dok umah je 
maybe setakat kuar g kedai je la kan
hehe bole je guna duit laki bagi sikit2 tu
haha bole percaya ke??
kang tiap2 minggu berzikir kat laki nak shopping~~
akakakakaka

mmm tak pon aku bole gak niaga kecil-kecilan
buat kueh ke..kerepek ke..
atleast ade income kan..
bukan xde bakat..dari kecik da tolong mak niaga kot
cume nak ke taknak je
berani ke tak berani je nak mencuba
rezeki Allah kat mana2 ada
cuma antara kita nak or taknak mencarinya sahaja
hehehehe

"oh indahnya~
jika aku tak payah kerja~
oh la la~"
hatiku menjerit.

da cukup merepek..
dengan harapan laki aku baca luahan hati aku ni..
tapi confirm tak baca punye..hahaha
dia mana tau blog aku ni
~mmmmmm~

 



2 comments:

  1. haaa ko...nak anak berderet 3-4, nak cepat tutup kilang...tak hagak2...hehehe...yang tak keje nak keje..yang keje, tanak keje~ aku nak keje kalo gaji beso je...boleh? untung laa dapat bf, ngan pakai cd..aku ni housewife je tapi muna fm n cd yang 2 ketui tu pon buat pekasam je..so standy awal2 beli dp ngan susu bertingkek2...sekian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha tutup kilang awal pastu bole jg body weh..ni da mcm tong drum da haaa..anak br sorang hahaha..ak baru ade 3 weh cd tu..gigih gak la nk cuci kan..pkai diapers la lebihnya..harith susu mix..anta kat pengasuh fm..ak xrajin nk pam haha..teruk kan...weh sama la aku..kalo gaji banyyyaaaakk ak nk la keje..ni gaji kurang dr perbelanjaan..buang masa je ak keje..huahahaha..gelak jahat

      Delete

salam sayang,